Thursday, 11 August 2011

Hak Mendapat Pendidikan

Pagi ne EyA bru selesai mengajar bdak2 anak pendatang daripada indon..kelas yg baru EyA mulakan pada minggu ini bagi EyA adalah perkara yg perlu dilakukan kerana setiap kanak2 berhak mendapat pendidikan..walaupun mereka bukan rakyat negara kita tetapi mereka hanyalah kanak2 yang tidak mengerti apa. Bukan kehendak mereka menjadi pendatang tanpa izin (PTI) di negara orang tetapi mengikut ibu bapa yang datang mencari rezeki di sini. Jangan kerana kesalahan ibu bapa yang ingin mencari lebih di sini, anak2 menjadi mangsa ...tidak dapat bersekolah dan menjadi buta huruf..sedangkan dalam Islam perkara pertama yg diwahyukan adalah perihal tentang kepentingan membaca kn3..sal PTI tu biar pihak berkuasa jak yg urus, tu kan kerja dorang..sebenarnya kita xboleh nak salahkan pendatang gak, mereka datang sebab ada peluang bekerja sini..sapa suruh org kita malas nk kerja..memilih sgt..

Dalam kelas aku ada budak yg umur da 12 p xpndai baca g..kesian kn..pling tidak pun zaman sekarang ne mesti pndai baca tulis n mengira kn..hem kesian2


4 comments:

Shiffa said...

wahh . jadi cikgu la ni eh ? :)

pika said...

bagosnye . keep it up girl ;')

edaman said...

@ shiffa
hehe lebih kuranglaa
@ pika
makace..try my bez

bloghok said...

selamat pagi cikgu